BELEVINGSERVARING

Hotels geven hun gasten de mogelijkheid om op de eigen website, op bookings- en vergelijkingswebsites hun ervaringen te delen. Deze zogenaamde belevingservaring heeft tegenwoordig een doorslaggevende functie in het maken van een hotelkeuze.

Een reiziger vergelijkt hotels op prijsstelling, ligging, aantal sterren, de menukaart, foto’s waarop de indeling en de sfeer van  een hotel te zien zijn. Een nieuw aspect waarop een reiziger hotels vergelijkt, is de belevingservaring (review) van andere reizigers, het heeft een doorslaggevende functie in de hotelkeuze.

Gevoelsmatig krijgt de reiziger een eerlijk beeld van de reviews van gasten. En wanneer de review een positief oordeel bevat, dan resulteert dat in een positieve emotionele binding bij de reiziger. Bovendien hecht de reiziger meer waarde aan een ‘persoonlijk advies’, dan aan een ‘salespraatje’.

We dienen ons bewust te zijn van de intensiteit van de belevingservaring van bezoekers. Want een goede of excellente gastvrijheidsbeleving garandeert extra omzet in de lange termijn doelstelling.

U kunt dus stellen dat gastvrijheid de voorwaarde is voor een goede en duurzame omzet. De tools van Hospitality Skills filteren en categoriseren deze belevingservaringen voor u.

Room-mate Hotel Aitana