EMOTIONELE GASTENBINDING

Cliënten die een positieve emotionele binding met een organisatie hebben, komen vaker terug en geven meer uit.

De emotionele beleving van een client is van invloed op de prijs van een product of dienst en op de duurzame klantenbinding van een onderneming.

De emotionele binding met een onderneming ontstaat door het contact tussen de gast en het personeel. Serviceverlening vergroot deze emotionele binding. Dus kan men stellen dat een positieve dan wel negatieve beleving grotendeels afhankelijk is van de attitude van de medewerkers van een onderneming.

Als we de mate van serviceverlening van het personeel willen meten, dan kunnen we de volgende vragen stellen:
–    is het personeel oprecht geïnteresseerd in je vraag?
–    kan het personeel zich inleven in het belang van de gast voor een product of dienst?
–    is er emotioneel contact tussen het personeel en de gast?
–    kan het personeel de emotie van de gast oppakken?
–    kan het personeel op de juiste manier met deze emotie omgaan?

Raedthuys Sint Maartensdijk

%

Omzet toename afgelopen 2 jaar

%

online reputatie stijging