FIELDING

De term ‘fielding’ wordt in het Engels onder andere gebruikt bij het uitzetten van een spelersveld in sport en bij het opstellen van een militaire strategie voor het winnen of behouden van terrein.

‘Fielding’ of ‘field management’ komt neer op het optimaliseren van processen die nodig zijn voor het aansturen van medewerkers en wederverkopers. Het automatiseren van dit soort processen is vaak lastig omdat het gaat om het plannen, uitzetten en ondersteunen van meerdere medewerkers die op verschillende plaatsen en op verschillende dagen van de juiste informatie voorzien moeten worden.

Stelt een hotel haar spelers goed op, zorgt een hotel dat het personeel de juiste motivatie heeft en dat het de juiste instructies krijgt, dan zal een hotel haar marktsegment kunnen bereiken en binnenhalen.

In de hotel revenu maken we twee verdelingen:

het interne veld:

•    het personeel moet zijn ingespeeld op de marktsegmenten die bij een hotel passen
•    het personeel moet bekwaam zijn in het toepassen van de prijsstrategie
•    de visie en het handelen van de medewerkers moet eenduidig zijn
•    het personeel moet juist zijn opgesteld
•    het personeel moet bereid zijn om extra inzet te geven wanneer nodig
•    Het personeel moet continue de verwachtingen van de gasten proeven en samen met management hierop sturen.

het externe veld:

•    de Online Travel Agencies die een hotel promoten en verkopen, moeten aansluiten op de bedrijfsmissie, -visie, -cultuur en op de prijsstrategie
•    de juiste aanbieding dient via het juiste kanaal naar het passend marktsegment te worden gestuurd

Atlantis Hotel Amsterdam

%

omzet stijging 2016

1.2

 punt reviewcijfer stijging Booking.com