OPERATIONAL YIELD MANAGEMENT

Hospitality Skills zorgt ervoor dat de verkooptechnieken, zoals het uitzetten van de kamerprijzen, het gebruik van de juiste boekingskanalen en de inzet van het personeel in goede balans met het product en de service zijn. Om zodoende een beter rendement te behalen.

uitvoering + service + gastvrijheid = verkoop

Dat leggen we even uit: de medewerkers van een hotel dienen de verkopen van de kamerovernachting plus de doorverkoop van restaurant, bar en allerlei artikelen goed te realiseren. Daarbij dienen de medewerkers een hogere service en gastvrijheid te geven dan wat de gast van service en gastvrijheid verwacht. Pas als de gast meer dan tevreden het hotel verlaat, heeft de verkoop volledig plaatsgevonden.

Hospitality Skills gebruikt een verfijnde methode, om revenu management uit te voeren door middel van het continu door ontwikkelen van de gastvrijheid beleving en prijssettingen. Hierdoor ontstaat er zowel voor de korte- als op lange termijn verbetering in gastvrijheidservaring en maximalisatie van de omzetten van uw bedrijf.

Hospitality skills:

  • analyseert de huidige gastenbeleving
  • meet de prijswaarde verhoudingen
  • berekent wat uw hotelgast per boekingsorganisatie gemiddeld extra besteedt
  • prognosticeert uw een wekelijkse forecast
  • ontwikkelt en onderhoudt nieuwe prijsstrategieën
  • projecteert de wekelijkse forecast tegen onder andere de resultaten van het voorgaande jaar, toekomstige evenementen, ontwikkelingen in de economie, reputatiemanagement
  • een ontwikkelingsplan opzetten voor duurzame gastenbeleving en prijsmanagement 

Yield management

Yield management is een methode voor het vinden van de juiste balans tussen het vullen van alle beschikbare capaciteit en het vragen van de hoogste prijs:

“selling the right room, to the right guest, for the right price, for the right length of stay, for  the right period, through the right distribution channel,at the right time”

bij Hospitality Skills voegen we de volgende credo’s aan de yield omschrijving toevoegen:

“through the right service, by the right people, with the right attitude”

Linden Hotel

%

revpar stijging in de afgelopen 2 jaar

1.2

Review cijfer verhoging bij Booking.com